środa, 14 stycznia 2015

English Matters - styczeń/luty





ENGLISH MATTERS NR 50

NAJNOWSZY NUMER STYCZEŃ/LUTY 2015









Na nowy rok niektórzy postanawiają przyłożyć się do nauki języków obcych. Nie mogłabym takim osobom polecić nic lepszego do przyjemnej nauki, bez wychodzenia z domu, od magazynów wydawnictwa Colorful Media. Mi najbliższy jest język angielski, dlatego sięgam po English Matters – magazyn, dzięki któremu poznaję mnóstwo ciekawych słówek poprzez czytanie artykułów dotyczących aktualnych wydarzeń ze świata. 

Na okładce wydania na styczeń/luty widnieje William, Kate oraz ich dziecko. W artykule Budding Royals dowiemy się co nieco na temat kolejnego dziecka pary, które niedługo najpewniej ujrzy cały świat. Wspomniana zostanie tu również Diana, o której osobiście uwielbiam czytać. 

Bardzo spodobał mi się artykuł Making Learning Easier, w którym otrzymujemy wiele rad, o tym jak uczyć się efektywniej, szybciej, prościej. Przedstawionych zostało tutaj kilka doprawdy ciekawych gadżetów, o których nie miałam pojęcia. Natomiast standardowe karteczki samoprzylepne? Może w końcu sama zacznę je stosować ;).

Zaskoczeniem był dla mnie artykuł dotyczący książki Pięćdziesiąt twarzy Greya. Należę do tych kobiet, które czytały książkę i jej nie znienawidziły, więc można uznać, że publikacja mnie zaciekawiła. 

Świetnym pomysłem było dodanie do gazety niewielkiego plakatu o Phrasal Verbs, z którego łatwo można się uczyć, zwyczajnie na niego spoglądając. 

Jako, że jestem studentką, moją uwagę od razu zwrócił artykuł University with a Soul. Oglądając zdjęcia i czytając o najstarszych uniwersytetach brytyjskich, marzyłam by znaleźć się tam, i właśnie na takim uniwersytecie z duszą poszerzać swoje horyzonty. Kto wie, wszystko w końcu przede mną :).

W moim ulubionym rozdziale o podróżach, tym razem mogłam zagłębić się w poznanie miasta Amsterdam. Jak zwykle, po przeczytaniu tak świetnego artykułu, mam ochotę zwiedzić to miasto wręcz natychmiast. 

English Matters łączy w sobie wiele przeróżnych tematów – dla każdego coś innego. Mi ten numer bardzo się spodobał i dodał motywacji do tym intensywniejszej nauki języka w nowym roku. Polecam wszystkim , którzy obrali sobie na 2015 rok wyzwanie pogłębienia swojej wiedzy z zakresu języków obcych. 




4 komentarze: