sobota, 15 czerwca 2013

Pretty Little Liars. Doskonałe.











Autor: Sara Shepard
Tytuł: Pretty Little Liars. Doskonałe.
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 304
Moja ocena : 8,5/10


\
„Cieszę się, że ta suka nie żyje”

     O tak, są osoby, które bardzo cieszą się ze śmierci Alison. Jednak czy to wystarcza, aby mieć pewność kto ją zamordował ? I czego tak właściwie chce A , szantażysta Arii, Emily, Spencer i Hanny ? Po co Toby i Jenny powrócili ? To może oznaczać tylko kłopoty. W końcu Toby ma pewien związek z Alison i jedna z dziewczyn doskonale o tym wie. Być może właśnie przyszedł czas na zemstę? Aby pozbyć się problemów dziewczyny muszą się zgrać jednak nie jest to łatwe. Czy stara przyjaźń może się odnowić po takiej rozłące i czy wstydliwe tajemnice przyjaciółek pozwolą na to ?


     „Bez skazy” to kontynuacja cyklu Pretty Little Liars. Wiemy już, że A, która wysyła dziewczynom tajemnicze smsy, w których wie o rzeczach, które znała tylko Ali , to nie Alison, która nigdy już nie powróci. Jej ciało znaleziono po trzech latach zakopane przy jej dawnym domu. Przyjaciółki myślą, że po pogrzebie Ali dziwne smsy i maila skończyły się. A jednak nie.
„Wciąż tu jestem, suki. I wiem o wszystkim.”

     Ta książka pochłonęła mnie bez końca. Nie mogłam przestać puki jej nie skończyłam. Ciągle nowe tajemnice, nowe zagadki, nowe prawdy i kłamstwa. Razem z Arią, Emily, Spencer i Hanną starałam się ze wszystkich sił odkryć kim jest tajemnicza A i dlaczego próbuje zniszczyć im życie. Cały czas towarzyszyły mi ogromne emocje. Głównym bohaterkom i mi wraz z nimi, waliło się całe życie, a wszystko przez jedną osóbkę, która najwyraźniej postanowiła się za coś zemścić.

     W tej części ujawniono nam wiele sekretów, choć naturalnie nie wszystkie. To najbardziej mi się podoba, ponieważ wiem, że już za chwilę sięgnę po kolejną część i odkryję kolejne sekrety. Przyjaciółki coraz bardziej giną w swoich łgarstwach, ale kochana A nie pozwoli, aby słodkie kłamstewka trwały zbyt długo. Jak wy czułybyście się, gdyby nieznana wam osoba wiedziała o was dosłownie wszystko i bawiła się z wami w kotka i myszkę ? Ja nie chcę nawet o tym myśleć! Wyobraźcie sobie jeszcze gorszą sytuację – ta osoba niszczy wasze życie, doprowadza do tego, że tracicie wszystko co jest dla was ważne. A wy nadal nie wiecie kim ona jest. Czy tak w ogóle da się żyć ? Jak tylko przeczytacie dowiecie się jak to jest i czy można to przetrwać.

     Ta część, jak i poprzednia, jest napisana bardzo prostym , lekkim językiem, co sprawia, że czytamy ją w mgnieniu oka. Najbardziej polecam młodzieży, choć myślę, że starszym też się spodoba. Lektura ta niesamowicie wciąga, pomaga się odstresować i będzie to pewnie odzwierciedlenie wielu przyjaźni w waszych szkołach.


„Ale w nagrodę za waszą cierpliwość coś wam powiem: choć podpisuję się jednym „A”, mam ich w imieniu więcej. Całusy!


A”






1 komentarz: